სამოქალაქო განათლება
პედაგოგი თეა სამხარაძე
სასწავლო პროექტებზე მუშაობის სქემები
"პორტფოლიოში" განთავსებულია სტატია "როგორ დავგეგმოთ და განვახორციელოთ პროექტგაკვეთილი", სადაც დაწვრილებით არის საუბარი იმ თავისებურებებზე, რომელთა გათვალისწინება აუცილებელია ამ მეთოდით მუშაობისას.
სასწავლო პროექტების შედეგიანობა იმაზეა დამოკიდებული, რამდენად აქტიურად არიან ჩართულნი მოსწავლეები პროექტის თემის შერჩევაში, დაგეგმვაში, პრობლემის მართვაში, ასევე - მონიტორინგის, შეფასებისა და თვითშეფასების პროცესებში და რამდენად ეფექტიანად იყენებენ პროექტის მონაწილეები პროექტის გაფორმების, მონიტორინგის, შეფასებისა და თვითშეფასების სქემებს.
ქვემოთ მოცემულია რამდენიმე კითხვარი და სქემა,რომლებიც გამოვიყენე პროექტზე მუშაობისას.
შენიშვნა: შემოთავაზებული კითხვარებისა და სქემების გამოყენება უფრო უპრიანია საშუალო და გრძელვადიან პროექტებზე მუშაობისას.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
თითოეული მოსწავლე ინდივიდუალურად მუშაობს ქვემოთ მოცემულ კითხვარზე, აფასებს შეთავაზებულ საპროექტო ინიციატივას, ამდიდრებს მას საკუთარი იდეებით, განსაზღვრავს საკუთარ როლს პროექტის წარმატებულ განხორციელებაში.
შევიტანოთ ჩვენი წვლილი პროექტის იდეის განვითარებასა და პროექტის მონახაზის შექმნაში
ვის შემოაქვს პროექტის იდეა?
----მასწავლებელს------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა საკითხს/სფეროს შეეხება ეს ინიციატივა?
-----ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება ,მისი პოპულარიზაცია-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
აქტუალურად მიმაჩნია თუ არა შემოთავაზებული იდეა და რატომ?
-----ეს იდეა აქტუალურია,რადგან მოსწავლეებში ხშირია მავნე ნივთი ერებების მოხმარების ფაქტები---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა მიზანს ისახავს ეს ინიციატივა?
------1)მოსწავლეები შეძლებენ გააზრებით მისდიონ ცხოვრების ჯანსაღ წესს
2)მოსწავლეები ითანამშრომლებენ საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად
3)მოსწავლეები გამოიკვლევენ და გააანალიზებენ აღნიშნული ნივთიერებების მოხმარების უარყოფით შედეგებს----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა კითხვებს დავუსვამდი იდეის ავტორებს? 2
-----როგორ აპირებს ყველასთვის გასაგები გახადოს ეს საკითხი-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რამდენად რეალისტურად მესახება ის ამოცანები, რომლებიც ინიციატორებიმა დაგვისახეს?
--------სავსებით შესაძლებელია---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ხელს შეუწყობს თუ არა ეს ნაბიჯები მიზნის მიღწევას?
--------ჩემი აზრით,კი--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
პროექტის ინიციატივას მე შემდეგი იდეებით გავამდიდრებდი...
----------მოვიწვევდი ისეთ ადამიანს ვინც თავი დაანება მავნე ნივთიერებების მოხმარებას ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რატომ და როგორ წაადგება ჩემი იდეები პროექტის წარმატებულ განხორციელებას?
------------მასთან საუბრით დარწმუნდებიან მსმენელები,რომ ეს შესაძლებელია---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მას შემდეგ, რაც თითოეული მოსწავლე შეავსებს კითხვარს, იმართება მასწავლებლისა და მოსწავლეების ერთობლივი დისკუსია, რომელიც სრულდება პროექტის გეგმის შექმნით. ამგვარად შემუშავებულ პროექტის გეგმაში ჩართულია ყველა მოსწავლე, მაქსიმალურად არის გათვალისწინებული მათი აზრი, რაც ზრდის მოსწავლეთა პასუხისმგებლობას და უმაღლებს მათ სწავლის მოტივაციას.
გთავაზობთ პროექტის გეგმის ნიმუშს:
პროექტის გეგმა
1. პროექტის დასახელება -„ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია და დანერგვა სკოლაში“
1. პროექტში მონაწილეობენ ---მეათე კლასის მოსწავლეები,სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი,ბიოლოგიის მასწავლებელი ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. პროექტის აქტუალობა/რით არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
---------ხშირია თამბაქოს,ალკოჰოლის და ნარკოტიკული საშუალებების მოხმარება სკოლის მოსწავლეებში და ეს საკითხი აქტუალურია------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. პროექტის მიზანი: მოქ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.
• თანაკლასელთა ჯგუფთან ერთად ირჩევს იმ საზოგადოებრივ ჯგუფს, რომელსაც, მისი აზრით, საზოგადოების თანადგომა სჭირდება; გამოავლენს ამ ჯგუფის საერთო მიზნებსა და ამოცანებს; თანაკლასელებთან ერთად გეგმავს ამ საზოგადოებრივ ჯგუფის (ან კონკრეტული წარმომადგენლების) დასახმარებელ ღონისძიებებს
----1)მოსწავლეები შეძლებენ გააზრებით მისდიონ ცხოვრების ჯანსაღ წესს
2)მოსწავლეები ითანამშრომლებენ საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად
3)მოსწავლეები გამოიკვლევენ და გააანალიზებენ აღნიშნული ნივთიერებების მოხმარების უარყოფით შედეგებს
4)ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებენ ინფორმაციას თამბაქოს,ალკოჰოლისა და ნარკოტიკული ნივთიერებების და მათზე დამოკიდებულების შედეგების შესახებ
5)მოსწავლეები გამოიმუშავებენ პრევენციული ღონისძიებების დასახვა განხორციელების უნარ-ჩვევებს
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. პროექტზე მუშაობის ვადები: დასაწყისი 02.02.2015---------- დასასრული 16.02.2015-------------
5. განსახორციელებელი ამოცანები:
ამოცანის დასახელება და მოკლე აღწერა
|
ვადა
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
მოსალოდნელი შედეგის ამსახველი მასალა
|
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო რესურსები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
1.მოსამზადებელი სამუშაო
დავალებების მიცემა
|
02.02-14.02
|
მოიძიებენ მასალას,მოამზადებენ პრეზენტაციებს
|
სლაიდ-სოუ,ბროშურა,პრეზენტაცია,გაზეთი
|
,კომპიუტერი,ინტერნეტი,პროექტორი,ფლიფჩარტი,მარკერი,საკანცელაროი მასალა
|
თ.სამხარაძე
|
კლასი დაიყოფა 3 ჯგუფად,თითოეულ ჯგუფს მიეცემა
დავალება
1 ჯგუფი-ინტერნეტში მოიძიებენ ინფორმაციას თამბაქოს მოხმარების და მის მიერ ჯანმრთელობისათვის მიყენებული ზიანის შესახებ
2 ჯგუფი -მოიძიებენ ინფორმაციას ალკოჰოლის მოხმარების მის მიერ მიყენებული ზიანის შესახებ
3 ჯგუფი-მოიძიებენ ინფორმაციას ნარკოტიკული საშუალებების მოხმარებისა დამისი მავნებლობის შესახებ
---სამივე ჯგუფი--სახელმწიფოსა და საზოგადოების მხრიდან თამბაქოს,ალკოჰოლისა და ნარკოტიკული საშუალებების მოხმარების პრევენციული ღონისძიებების დასახვა განხორციელების შესახებ
4.ბროშურის და კედლის გაზეთის დამზადება(ერთობლივი)
| |||||
2.სკოლის თვითმმართველობის,დირექციის,მასწავლებლების ,სამეურვეო საბჭოს მოწვევა
|
12-15.02
|
საზოგადოების ინფორმირებულობა და ჩართულობისთვის ხელშეწყობა,
|
კომენტარები,ვიდეო მასალა,ინტერვიუ
|
ტელეფონი,ფოტო-ვიდეო გადამღები,
|
თ.სამხარაძე
|
3.დარბაზის მოწყობა.ტექნიკის გამართვა
|
15-16.02
|
შესაბამისი გარემოს შექმნა
|
გამართული,მოწესრიგებული გარემო
|
კომპიუტერი,პროექტორი,ფოტო-ვიდეო,გადამღები
|
თ.სამხარაძე
ს.ზუზაძე
|
4.პროექტის პრეზენტაცია , დისკუსიის გამართვა დარბაზთან,
პროექტის შეჯამება
|
16.02
|
1)ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია და დანერგვა სკოლაში
2)მოსწავლეებში კვლევა-ძიების უნარ ჩვევის განვითარება
3)პრევენციული ღონისძიებების დასახვა განხორციელების უნარის გამომუშავება
|
სლაიდ-სოუ,ბროშურა,პრეზენტაცია,გაზეთი,ფოტო-ვიდეო მასალა
|
კომპიუტერი,პროექტორი,ფოტო-ვიდეო,გადამღები,
,ფლიფჩარტი,მარკერი,საკანცელაროი მასალა
|
თ.სამხარაძე
ს.ზუზაძე
|
6. პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: --
1)ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია და დანერგვა სკოლაში
2)მოსწავლეებში კვლევა-ძიების უნარ ჩვევის განვითარება
3)მოსწავლეები გამოიკვლევენ და გააანალიზებენ მავნე ნივთიერებების მოხმარების უარყოფით შედეგებს
4)პრევენციული ღონისძიებების დასახვა განხორციელების უნარის გამომუშავება---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. ხელის შემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები: ----ტექნიკური შეფერხება,ნაკლები მოტივაცია,დისკუსიის დროს უთანხმოება აზრთა სხვადასხვაობის გამო,შიში,სიმორცხვე---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:
პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
თ,სამხარაძე
|
10.02
|
სწორი მიმართულებით თუ მიდიან
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
თ.სამხარაძე
|
14.02
|
რამდენად მოცულობითი და სრულია დავალება
|
და ა.შ.
| |||
საბოლოო შეფასება
|
თ.სამხარაძე
|
16.02
|
გავედით თუ არა შედეგზე
|
შენიშვნა: პროექტის შეფასებისა და თვითშეფასების კრიტერიუმები თან უნდა ერთვოდეს პროექტის გეგმას.
პროექტის მიმდინარეობისას სასურველია, მოხდეს მისი შუალედური შეფასება/მონიტორინგი. ქვემოთ მოცემულია ანგარიშის სქემა, რომელსაც პროექტის მონაწილენი ყოველი ამოცანის განხორციელების შემდეგ ავსებენ - ეს მათ როგორც შიდა, ისე გარე შუალედურ მონიტორინგში ეხმარება. შუალედური მონიტორინგის შედეგების გათვალისწინება კი პროექტის დახვეწას უწყობს ხელს.
ამოცანის შესრულების ანგარიში
თარიღი:10.02
ჯგუფი:ალკოჰოლი-Freiheit,
ნარკომანია-ბლეfერები,
თამბაქო-Clever
ამოცანის შესრულების ვადა: --02.02---10.02-----------------------------------------------
შინაარსობრივი სამუშაო
მოვაგვარეთ:
მოცემულ ვადაში ჩვენ წარმატებით გავართვით თავი შემდეგ სამუშაოს:
-მოვაგროვეთ ინფორმაცია,მოვამზადეთ პრეზენტაციის,სლაიდ შოუს მონახაზი,დავიწყეთ ბროშურის დამზადება------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
წავაწყდით დაბრკოლებებს:
მოცემულ დროში სირთულეებმა იჩინა თავი შემდეგი სამუშაოს შესრულებისას:
--ეფექტური პრეზენტაციისთვის არ გვაქვს შესაბამისი პროგრამა,აგრეთვე გაგვიჭირდა ყველას ჩართვა------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ალბათ გვჭირდება... გამართული პროგრამები,ვიდეოების დასამზადებლად,სწრაფი ინტერნეტი,
მეტი მონდომება და მეტი ჩართულობა,მასწავლებლის კონსულტაცია--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ამისთვის გადავწყვიტეთ: -სამუშაოს ნაწილი სახლში შევასრულოთ,ვისაც სწრაფი ინტერნეტი აქვს მასთან,-----
ამხანგების დასაინტერესებლად მათთვის კონკრეტული დავალების მიცემა და მასზე პასუხისმგებლობის დაკისრება,მასწავლებელს ვკითხოთ რჩევა---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ჯგუფში თანამშრომლობა:
პროექტზე მუშაობის დროს ჯგუფში თავი იჩინა შემდეგმა პრობლემებმა:
ვერ მოვახერხეთ ყველას დაინტერესება
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
პრობლემების მოგვარება ამგვარად ვცადეთ:
ასეთ მოსწავლეებს კონკრტული დავალებების შესრულებაზე დავაკისრეთ პასუხისმგებლობა,მათი ინტერესების გათვალისწინებით შევურჩიეთ დავალება----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
პრობლემა ამით:
o მოგვარდა;
o არ მოგვარდა.
საჭიროებები:
ჩვენ გვჭირდება: ხშირად განვახორციელოთ მსგავსი პროექტები,შესაბამისი უნარ -ჩვევების გამოსამუშავებლად,სკოლის ადმინისტრაციამ წაახალისოს მსგავსი ინიციატივები,რათა ყველამ დაინახოს მათი მხარდაჭერა---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ქვემოთ მოცემულია ჯგუფის მუშაობის მეტაანალიზის კითხვარი, რომლის გამოყენება ეფექტიანია ჯგუფურ პროექტებზე მუშაობისას. მოსწავლეები ინდივიდუალურად ავსებენ კითხვარს, მასწავლებელი აანალიზებს მათ და ანალიზის შედეგებს ითვალისწინებს ჯგუფების დაკომპლექტებისას, ჯგუფში ფუნქციების გადანაწილებისას. ანალიზის შედეგები მასწავლებელს იმასაც უჩვენებს, რომელ მოსწავლესთან რა მიმართულებით მუშაობაა საჭირო.
ჯგუფის მუშაობის მეტაანალიზი
ქვემოთ მოყვანილ ცხრილში ყოველი დებულება შეაფასეთ 4, 3, 2, 1 ქულით. 4 ქულა ნიშნავს "სავსებით ვეთანხმები", 3 ქულა - "ვეთანხმები", 2 ქულა - "ნაწილობრივ ვეთანხმები", 1 ქულა - "თითქმის არ ვეთანხმები".
როდესაც ყველა დებულებას შეაფასებთ ქულები შეაჯამეთ
1
|
მე ინიციატივას სიამოვნებით ავიტაცებ
|
მე სიამოვნებით გავავითარებ ახალ იდეებს
|
მე სხვებთან ერთად სიამოვნებით ვმუშაობ
|
ჩემთვის მნიშვნელოვანია საკითხების სიღმისეული შესწავლა
|
2
|
ჩემთვის მნიშვნელოვანია, სწრაფად მივაღწიო მიზანს
|
ჩემთვის მნიშვნელოვანია ახალი გზების ძიება და ამ გზებზე სიარული
|
ჩემთვის მნიშვნელოვანია, სუფევდეს კარგი ატმოსფერო
|
ჩემთვისმნიშვნელოვანია
საფუძვლიანიმუშაობა
|
3
|
პასუხისმგებლობის აღება არ მიჭირს
|
არ მიჭირს წინადადებების განვითარება
|
არ მიჭირს დათმობაზე წასვლა
|
არ მიჭირს ფაქტების ობიექტურად შეფასება
|
4
|
ხანდახან ჯგუფის სხვა წევრებზე ვმოქმედებ მეტად დომინანტურად
|
სავარაუდოდ, ხანდახან სხვებს ვაშფოთებ
|
სავარაუდოდ, ხანდახან სხვებს ვაფერხებ
|
სავარაუდოდ, სხვების თვალში ხანდახან სკრუპულოზური ვჩანვარ
|
5
|
გაჭიანურებული საქმე არ მიყვარს
|
რუტინა არ მიყვარს
|
დისკუსია არ მიყვარს
|
სისწრაფე არ მიყვარს
|
6
|
ვზრუნავ ჯგუფის წინსვლაზე
|
ყურადღებას ვაქცევ ჯგუფში მრავალფეროვნებას
|
ჩემთვის მნიშვნელოვანია განწყობა ჯგუფში
|
პასუხისმგებლობას არ გავურბივარ
|
ქმედებაზე ორიენტაცია
|
განვითარებაზე ორიენტაცია
|
ჯგუფზე ორიენტაცია
|
ანალიტიკოსი
|
ქმედებაზე ორიენტირებული მოსწავლე სიამოვნებით აიტაცებს ინიციატივას და ამიტომ ხანდახან დომინანტურად მოქმედებს. იგი ყურადღებას აქცევს ჯგუფის წინსვლას და იღებს პასუხისმგებლობას. ასეთი მოსწავლე მიზანსა და შედეგსა ორიენტირებული. მას არ უყვარს სიზარმაცე და საქმის გაჭიანურება
განვითარებაზე ორიენტირებული მოსწავლე სიამოვნებით განავითარებს ახალ იდეებს და მზად არის, ახალი გზებით იაროს. მას არ უჭირს იდეებისა და წინადადებების განვითარება, ამიტომ ხანდახან სხვებში იწვევს მოუსვენრობასა და შფოთვას. რუტინა და ერთფეროვანი, მოსაწყენი საქმე ასეთ მოსწავლეებს არ უყვართ. ისინი კრეატიულები არიან და ყურადღებას აქცევენ ჯგუფში მრავალფეროვნებას.
თანამშრომლობაზე/ჯგუფზე ორიენტირებული მოსწავლე სიამოვნებით მუშაობს სხვებთან ერთად და მზად არის კომპრომისისთვის. მისთვის მნიშვნელოვანია ჯგუფში კარგი თანამშრომლობითი ატმოსფერო, ამიტომ ხშირად თავს არიდებს მწვავე დებატებსა თუ დისკუსიებს.
ანალიტიკოსი მუშაობს საფუძვლიანად და ორგანიზებულად და სხვებისგანაც ამავეს მოელის, მას არ უყვარს სისწრაფე და გაურკვევლობა. ის საქმეს სკრუპულოზურად ეკიდება და ცდილობს, მოვლენები, საგნები ობიექტურად შეაფასოს.
ჯგუფურ პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეთა თვითშეფასება და ურთიერთშეფასება
პროექტი:
პროექტზე მუშაობის ხანგრძლივობა:
ჯგუფი:
პროექტზე მუშაობისას თქვენ ერთ ჯგუფში იყავით, ამიტომ შეგიძლიათ შეაფასოთ, რა წვლილი შეიტანა პროექტის განხორციელებაში ჯგუფის თითოეულმა წევრმა.
ქვემოთ მოცემული ცხრილი შემდეგი თანმიმდევრობით უნდა შეავსოთ:
1. თავდაპირველად მარჯვენა ბოლო უჯრებში აფასებთ ჯგუფური პროექტის განხორციელებაში საკუთარ წვლილს. მაქსიმალური ქულაა 5. ბოლოს ამ სვეტს მოკეცავთ ისე, რომ სხვამ ვერ დაინახოს.
2. ასე მოკეცილ ცხრილს აწვდით გვერდით მჯდომ ჯგუფის წევრს, რომელიც აფასებს თქვენს წვლილს ჯგუფის მუშაობაში. მას ქულები შეაქვს მარჯვენა ბოლო სვეტში, ისიც გადაკეცავს ამ სვეტს და გადააწვდის ჯგუფის მომდევნო წევრს.
3. ასე მოივლის ცხრილი ჯგუფის ყოველ წევრს.
4. მას შემდეგ, რაც ჯგუფის ყველა წევრი შეგაფასებთ, გააანალიზეთ, რამდენად ემთხვევა თქვენი თვითშეფასება მეგობრების შეფასებას.
ჯგუფის მეგობარი
|
ჯგუფის მეგობარი
|
ჯგუფის მეგობარი
|
ჯგუფის მეგობარი
|
ჯგუფის მეგობარი
|
ჯგუფის მეგობარი
|
თვითშეფასება
| |
რა შრომა გასწია მანჯგუფისმუშაობაში?
(მაქს. 5 ქულა)
| |||||||
რამდენი კარგიიდეა შესძინაჯგუფს?
(მაქს. 5 ქულა)
| |||||||
რამდენად პოზიტიურად და ჯგუფისთვის სასარგებლოდ შეეძლო მას ჯგუფის სხვა წევრების იდეებისა და წინადადებების მოსმენა, მიღება და გათვალისწინება?
(მაქს. 5 ქულა)
| |||||||
რამდენად პასუხისმგებლობითდა საიმედოდ ასრულებდა იგი პირადად მისთვის დაკისრებულ საქმეს?
(მაქს. 5 ქულა)
| |||||||
რა წვლილი შეიტანა მან ჯგუფის საერთო პროდუქტის შექმნაში?
(მაქს. 5 ქულა)
| |||||||
მოსწავლეთა მიერ განხორციელებული პროექტის შეფასების კითხვარი
პროექტის დასახელება: „ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია და დანერგვა სკოლაში“
პროექტზე მუშაობის ვადები:02.02---16.02.2015
ჯგუფი:
პროექტის მონაწილენო,
იმისთვის, რომ მომავალში პროექტზე მუშაობა გავაუმჯობესოთ, მინდა გავარკვიო, როგორ შეაფასებდით მას.
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა თუ არა რაიმე ამ პროექტზე მუშაობამ?
ა) ბევრი რამ მასწავლა;
ბ) მასწავლა;
გ) ახალი თითქმის არაფერი მისწავლია;
დ) ახალი არაფერი მისწავლია.
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა?
ა) ბევრად უკეთესი გახდა;
ბ) უკეთესი გახდა;
ბ) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
დ) გაუარესდა;
3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?
ა) სავსებით ნათელი იყო;
ბ) ძირითადად ნათელი იყო;
გ) არც ისე ნათელი იყო;
დ) სრულიად გაურკვეველი იყო.
4. "მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე".
ა) სავსებით ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
5. "როდესაც მხარში დგომა მჭირდებოდა, მასწავლებელი ყოველთვის ჩემ გვერდით იყო".
ა) სავსებით ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
6. "შედეგებით კმაყოფილი "ვარ".
ა) სავსებით ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
7. ყველაზე მეტად რას შეაქებდი ან გააკრიტიკებდი პროექტში?
ქება:-----კარ გი ა,რ ო დ ე ს აც სხვებს რაიმეს ასწავლი და რაღაცას სასიკეთოდ ცვლი,ამის საშუალებას იძლევა პროექტები -------------------------------------------------------------------
კრიტიკა: ------ცუდია როდესაც არ გისმენენ და ისეთი შედეგი გაქვს,როგორსაც ელოდი
------------------------------------------------------------------
დიდი მადლობა დახმარებისთვის.
კითხვარის ანალიზის შედეგები მასწავლებელმა მომდევნო პროექტზე მუშაობისას უნდა გაითვალისწინოს
პროექტზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეთა შეფასება მასწავლებლის მიერ
ქულები
|
მოქნილობა
|
მიღწეული
ქულა
|
5
|
მოსწავლეს ძალიან კარგად შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებებისა და რჩევების ადაპტირება და დამოუკიდებლად მათი ადეკვატური გამოყენება
| |
4
|
მოსწავლეს შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებებისა და რჩევების ადაპტირება და მათი ადეკვატური გამოყენება.
| |
3
|
მოსწავლეს სხვათა უმნიშვნელო დახმარებით შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებებისა და რჩევების ადაპტირება და მათი შეზღუდული გამოყენება
| |
2
|
მოსწავლეს უჭირს მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებების, რჩევების ადაპტირება და გამოყენება.
| |
1
|
მოსწავლეს ძალიან უჭირს მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებების, რჩევების ადაპტირება და გამოყენება
| |
0
|
მოსწავლეს არ შეუძლია მოპოვებული ინფორმაციის, წინადადებების, რჩევების ადაპტირება და გამოყენება.
| |
თანამშრომლობის უნარი
| ||
5
|
მოსწავლე მზად არის, მაქსიმალური წვლილი შეიტანოს ჯგუფის მუშაობაში და მიაწოდოს მას რაც შეიძლება მეტი გამოსადეგი იდეა. მას ყოველთვის შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებათა მოსმენა, გათვალისწინება და განვითარება.
| |
4
|
მოსწავლე მზად არის, შეიტანოს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მოამარაგოს ჯგუფი გამოსადეგი იდეებით. მას უმეტესად შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებათა მოსმენა, გათვალისწინება და განვითარება.
| |
3
|
მოსწავლე ნაწილობრივ მზადაა, შეიტანოს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მოამარაგოს ჯგუფი საკუთარი იდეებით. იგი ხშირად უსმენს ჯგუფის სხვა წევრთა წინადადებებს, ითვალისწინებს და ცდილობს მათ განვითარებას.
| |
2
|
მოსწავლეს იშვიათად შეაქვს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და ძნელად ამარაგებს ჯგუფს იდეებით. იგი იშვიათად უსმენს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებებს, ნაკლებად ითვალისწინებს და თითქმის არ ცდილობს მათ განვითარებას
| |
1
|
მოსწავლეს თითქმის არ შეაქვს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და არ ამარაგებს ჯგუფს იდეებით. იგი არ უსმენს, არ ითვალისწინებს და არ ცდილობს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებების განვითარებას.
| |
0
|
მოსწავლეს არ აქვს არავითარი მზაობა ჯგუფური მუშაობისთვის.
| |
საიმედოობა
| ||
5
|
მოსწავლე უმიზეზოდ არ აცდენს ჯგუფის არც ერთ შეხვედრას, ჯგუფის გადაწყვეტილებით მისთვის დაკისრებულ ყველა დავალებას დროულად და კეთილსინდისიერად ასრულებს, მისი სამუშაო რესურსები ყოველთვის მოწესრიგებულია
| |
4
|
მოსწავლე უმიზეზოდ თითქმის არ აცდენს ჯგუფის შეხვედრებს, თითქმის ყველა დავალებას დროულად და კეთილსინდისიერად ასრულებს, მისი სამუშაო რესურსები უმეტესწილად მოწესრიგებულია.
| |
3
|
მოსწავლე უმეტესწილად არ აცდენს ჯგუფის შეხვედრებს, დავალებას ხშირად დროულად და კეთილსინდისიერად ასრულებს, მისი სამუშაო რესურსები ხშირად მოწესრიგებულია.
| |
2
|
მოსწავლე ხშირად აცდენს ჯგუფის შეხვედრებს, დროულად და კეთილსინდისიერად არ ასრულებს დავალებას, მისი სამუშაო რესურსები ხშირად მოუწესრიგებულია.
| |
1
|
მოსწავლე ძალიან ხშირად აცდენს ჯგუფის შეხვედრებს, დავალებებს თითქმის არ ასრულებს, თუ ასრულებს, დაგვიანებით და არაკეთილსინდისიერად, მისი სამუშაო რესურსები მუდამ მოუწესრიგებელია.
| |
0
|
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეზე დაყრდნობა არ შეიძლება.
| |
კომუნიკაციის უნარი
| ||
5
|
მოსწავლე ძალიან კარგად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი ყოველთვის მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და შეუძლია ძალიან კარგი იმპულსების გაცემა ერთობლივი სამუშაოს წარმართვისთვის.
| |
4
|
მოსწავლე კარგად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი თითქმის ყოველთვის მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და შეუძლია კარგი იმპულსების მიცემა ერთობლივი სამუშაოს წარმართვისთვის.
| |
3
|
მოსწავლე უმეტესად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი ხშირად მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და ხანდახან შეუძლია, კარგი იმპულსები გასცეს ერთობლივი მუშაობისას.
| |
2
|
მოსწავლე იშვიათად ახერხებს ფაქტების, კონტექსტის, თავისი ემოციური მდგომარეობის ადეკვატურად გადმოცემას. იგი იშვიათად მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და თითქმის არ გასცემს პოზიტიურ იმპულსებს ერთობლივი მუშაობის პროცესში.
| |
1
|
მოსწავლეს თითქმის არ შესწევს უნარი, ფაქტები, კონტექსტი, თავისი ემოციური მდგომარეობა ადეკვატურად გადმოსცეს. იგი იშვიათად მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და ვერ ახერხებს პოზიტიური იმპულსების გაცემას.
| |
0
|
მოსწავლეს არ შესწევს უნარი, ფაქტები, კონტექსტი, საკუთარი ემოციური მდგომარეობა ადეკვატურად გადმოსცეს. იგი არასოდეს მისდევს საუბრის/დიალოგის/დისკუსიის წესებს და არ გასცემს პოზიტიურ იმპულსებს პროექტზე მუშაობის პროცესში
| |
კონფლიქტების მოგვარების უნარი
| ||
5
|
მოსწავლე სისტემატურად ამჟღავნებს კომპრომისის უნარს და შეუძლია, პირადი ინტერესები, თუ საჭიროება მოითხოვს, უკანა პლანზე გადასწიოს. მას შეუძლია პრობლემების იდენტიფიცირება, დროული რეაგირება და კონსტრუქციული კრიტიკის მიწოდება. მას ყოველთვის შესწევს შეცდომების აღიარებისა და დასკვნების გამოტანის უნარი.
| |
4
|
მოსწავლე ამჟღავნებს კომპრომისის უნარს და უმეტესწილად შეუძლია, პირადი ინტერესები, თუ საჭიროება მოითხოვს, უკანა პლანზე გადასწიოს. ის ხშირად ახერხებს პრობლემების იდენტიფიცირებას, დროულ რეაგირებას და კონსტრუქციული კრიტიკის მიწოდებას. მას შესწევს უნარი, აღიაროს შეცდომები და დასკვნები გამოიტანოს.
| |
3
|
მოსწავლეს უჭირს კომპრომისზე წასვლა და, საჭიროებისამებრ, პირადი ინტერესების უკანა პლანზე გადაწევა. მას შეუძლია ზოგიერთი პრობლემის იდენტიფიცირება, დროული რეაგირება და კონსტრუქციული კრიტიკის მიწოდება. მას უჭირს შეცდომების აღიარება და დასკვნების გამოტანა.
| |
2
|
მოსწავლეს უჭირს კომპრომისზე წასვლა და, საჭიროებისამებრ, პირადი ინტერესების უკანა პლანზე გადაწევა. მას არ შეუძლია პრობლემების იდენტიფიცირება, დროული რეაგირება და კონსტრუქციული კრიტიკის მიწოდება. მას უჭირს შეცდომების აღიარება და დასკვნების გამოტანა.
| |
1
|
მოსწავლეს თითქმის არ შეუძლია კომპრომისზე წასვლა და საჭიროებისამებრ პირადი ინტერესების უკანა პლანზე გადაწევა. მას არ შეუძლია პრობლემების იდენტიფიცირება, დროული რეაგირება და კონსტრუქციული კრიტიკის მიწოდება. მას ძალიან უჭირს შეცდომების აღიარება და დასკვნების გამოტანა
| |
0
|
მოსწავლეს არ შეუძლია კომპრომისზე წასვლა და, საჭიროებისამებრ, პირადი ინტერესების უკანა პლანზე გადაწევა. მას არ შეუძლია პრობლემების იდენტიფიცირება, დროული რეაგირება და კონსტრუქციული კრიტიკის მიწოდება. მას არ შეუძლია შეცდომების აღიარება და დასკვნების გამოტანა.
| |
(ანგარიში გაკვეთილის /ღონისძიების ჩატარების შესახებ)
გაკვეთილის /ღონისძიების ჩატარების დღე -----16 თებერვალი, 2015წელი
სკოლა ----ქვედა საზანოს #1 საჯარო სკოლა
კლასი ---მეათე
მასწავლებელი ---თეა სამხარაძე
საგანი ----სამოქალაქო განათლება
გაკვეთილის/ ღონისძიების თემა ---პროექტი---„ ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია და დანერგვა სკოლაში”
მისაღწევი შედეგი (ესგ-ს შესაბამისად) --- პროექტის მიზანი:მოქ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.
• თანაკლასელთა ჯგუფთან ერთად ირჩევს იმ საზოგადოებრივ ჯგუფს, რომელსაც, მისი აზრით, საზოგადოების თანადგომა სჭირდება; გამოავლენს ამ ჯგუფის საერთო მიზნებსა და ამოცანებს; თანაკლასელებთან ერთად გეგმავს ამ საზოგადოებრივ ჯგუფის (ან კონკრეტული წარმომადგენლების) დასახმარებელ ღონისძიებებს
----1)მოსწავლეები შეძლებენ გააზრებით მისდიონ ცხოვრების ჯანსაღ წესს
2)მოსწავლეები ითანამშრომლებენ საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად
3)მოსწავლეები გამოიკვლევენ და გააანალიზებენ აღნიშნული ნივთიერებების მოხმარების უარყოფით შედეგებს
4)ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებენ ინფორმაციას თამბაქოს,ალკოჰოლისა და ნარკოტიკული ნივთიერებების და მათზე დამოკიდებულების შედეგების შესახებ
5)მოსწავლეები გამოიმუშავებენ პრევენციული ღონისძიებების დასახვა განხორციელების უნარ-ჩვევებს
საკვანძო მეთოდები ---ჯგუფური მუშაობა,პრეზენტაცია,დისკუსია
გაკვეთილის /ღონისძიების შედეგი:
რამდენად მიაღწიეს მოსწავლეებმა განსაზღვრულ შედეგს(გარკვეული დანაკლისებით,ძირითადად სრულყოფილად,მაქსიმალურად)-------------ძირითადად სრულყოფილად
რა აითვისეს მოსწავლეებმა უფრო მეტად ---- მავნე ნივთიერებების მოხმარების უარყოფითი შედეგების გამოკვლევა და გაანალიზება
რომელი უნარების განვითარება და გავარჯიშება გამოიკვეთა----სოლიდარობის,თანაგრძნობის,ემპათიის,თანამშრომლობის,პრობლემის გააზრების და მისი მოგვარებისთვის საჭირო უნარ-ჩვევები
რა გამოგივიდათ ყველაზე უკეთ ----მოსწავლეთა დაინტერესება ,მოტივაცია
როგორ შეიცვალა გაკვეთილის /ღონისძიების სამოქმედო გეგმა გაკვეთილის/ღონისძიების მსვლელობის პროცესში ----მასწავლებლის მინი ლექცია შევამცირე,მოსწავლეებს უფრო მეტი დრო დასჭირდათ პრეზენტაციისთვის
აღნიშნული გაკვეთილის/ღონისძიების ჩატარების შემთხვევაში რას შეცვლიდით ---მასწავლებლის როლს,აქტიურობას,ჩართვას შევამცირებ, გავზრდი მოსწავლეთა ჩართულობას
მოსწავლეთა შეფასების რომელი ფორმა გამოიყენეთ ----ჯგუფური მუშაობის,პრეზენტაციის,დისკუსიის,მეგობრის შეფასება(თვითშეფასება+ურთიერთშეფასება)
გაკვეთილის /ღონისძიების ფასილიტატორი ------თ.სამხარაძე თარიღი-16.02.2015წ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий